verkar som några inte fattat.

någon som undrade varför jag går upp fort i klasserna..& han är en ungponny.
det är just det jag inte gör!
nästan hela förra året låg vi på ld & lc, nu är vi säkra på det, han har självförtroende!
han har redan tävlat upp till La, men förra ägaren, han har kapacitet för hur mkt mer som hellst!
& ungponny kanske man inte riktigt kan kalla han? han är ju inte bebis eller hur man ska säga..
han är runt 8 års åldern.
vi ska ligga på lc & lb nu tills vi är säkra! sen går vi upp i La, jag ska inte gå upp i La nu, på nästa tävling!
vi ska tävla dom klasserna tills vi båda är säkra på den höjden!
den kommer kanske bli i slutet av detta år eller lite senare på sommaren, inte nu!

jag & Benjamin känner varandra!
vi vet när vi ska gå upp i klassern!
vi kan själv!
han har kapacitet för dom högre klasserna!, men vi ska inte gå upp tiktigt än i La.
vi får hjälp av våra tränare.
jag & min tränare hade kommit överens om att jag skulle gå upp i Lb nu om han var riktigt framme och fin i Lc, & det var de han var! han var grymt fin! love på ponnyn!
vi har också bestämt att vi går upp i La i slutet av detta år eller i sommar..eller så kanske det blir nästa år?
det beror helt på hur det känns!
vi tar den tid de tar!
vi har många år kvar tsm!
så det tar den tid de tar.
han har tävlat i många år, det här är inte hans första eller andra år han tävlar.
Alva har också tävlat han i ett år, säkert längre med!
han är inte ungponny som ni tror, eller ja han är ungponny, men inte så liten som ni verkar tro att han är!
vi tävlar inte i avdelning b, utan vi tävlar i avdelning a på hopptävlingar!
vi rider inte dom här snävaste svängarna, vi tar normal korta!
som jag vet att han klarar!
& han har självförtroende, det är därför vi tar det lungt med han så han får ha det kvar!
så jag går inte alls fort upp i klasserna med han! vi tar den tid som behövs!

du vet inte hur Benjamin är, det är bara jag & alla som har ridit han!
han har självförtroende & vi tar det lungt med klasserna för att han ska ha det kvar!
han har haft det hela tiden, det har inte sänkts, det har varit på topp alla hans tävlingsår!
vi tar den tid det tar så han får ha det kvar!

hoppas ni förstår nu! jag kommer inte kasta mig upp i klasserna, jag vill ha kvar hans självförtroende på topp, som det är nu! så vi tar det lungt!
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0