Sveriges värsta bilförare (:

halojsan.
sitter & tittar på sveriges bästa bilförare, right now.
har varit & handlat & tagit in hästarna innan :)

idag när jag red ut på Benjamin så följde Tilde med på Caboy :)
eftersom det är så halt för Bella, eftersom hon inte har nå skor på sig så kan vi inte rida henne nu när det är så halt..men snart så ska vi rida igång henne med eftersom det blir så kladdigt :)
efter lovet så ska alla ponnysar klippas & bli snygga!
aja, tillbaka till ridningen :)
började med att fixa i ordning han, myste lite med han med!
sen så gick jag ut ifrån stallet och hoppade upp.
sen red vi iväg :)
efter 20min så kortade jag upp tyglarna och jobbade han på tygeln, böjde honom åt båda hållen så han släppte och blev super fin & mjuk!
sen så gjorde jag lite skänkelvikningar på vägen, bara för att känna att han är med och lyssnar på skänkeln, gjorde lite halter och så med för han stressar lätt upp sig och börjar studsa :)
när jag skulle börja trava så fick han nå ryck och bara studsa han var as pigg!  sjukt roligt!
var sjukt roligt när han höll på sådär! han studsa & var skit het!
jag försökte att lunga ner han med att göra halter & det hjälpte tillslut :)
så fort han spände sig och stressade upp sig så gjorde jag halt och då gick han stå där i kanske 10sek och fundera,  lugna ner sig :) fungerade riktigt bra med min lilla buuus ponny!
sen så tarvade jag han i väldig låg form, så otrilgt fin var han! går inte att beskriva hur underbart fin han va! <3
sen så galopperade jag, galopperade iväg en bit och sen galopperade imot mamma, tilde & Caboy igen :) gick super, även där var han väldigt låg och fin i formen, lite ryckig var han, men det gick bra!
sen så gick jag in i stallet och gjorde klart han! sen myste jag lite med han! <3
gick till Caboy och myste med han med <33
sen tog vi ut dom och gav dom mat :)
sen åkte jag hem bytte om och sen iväg och handla :)
nu sitter jag här :)
ska fortsätta kolla nu, sysn i morgon! ;)
puss :*

den supervackra prinsessan bjuder på en underbar fin bild <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0