känslor? "fingrarna kör sitt race".

i detta inlägg kommer mina fingrar prata om allt & inget!
det kommer handla om lite allt möjligt!
har bara lust att försöka göra ett sånt här långt, deppigt(?), känsligt(?) inlägg, skriva ett långt inlägg om någonting!
bara kunna skriva av mig, hur jag tänker & tycker!
det kan också vara läsvärt för er.

men i detta inlägg kommer det handla om slakt för
hästarna.
jag hatar egentligen när man måste ta bort sina bästa vänner, alltså hästarna! (det kan ju vara andra djur med, men just nu så håller jag mig åt hästarna).
jag tycker det är hemskt, en vän som man kanske haft hela livet eller bara några dagar/veckor/minutrar? vem vet när den jobbiga minuten/sekunden/dagen/veckan/året kommer...
man vill ju verkligan inte ta bort sin häst/ponny!
det är bland det värsta man kan göra!

men om nu hästen mår riktigt dåligt & aldrig kommer bli bra igen, blir utdömd av vetrinären och allting går inte som det ska..
så kan man ju göra det för hästens bästa, men det är endå väldigt jobbigt för ägarna..
det är så känsligt!
speciellt om man kanske är med när dom skjuter den..jag skulle aldrig vilja vara med och sen sin allra bästaste vän falla ihop, det finner inga ord.

något man aldrig kommer göra är ju att
glömma sin bästa vän!
den är ju med en, fasst inte på jorden, utan i himlen.
den ser mig, men jag ser inte den.

med detta inlägg vill jag bara säga att göra sig av med sin allra bästa vän (hästen), är inte alls lätt!
det är verkligen bland det jobbigaste som finns!
en häst som man kanske haft i alla sina dagar med sig vid sin sida, är inte alls lätt att lämna.
det är oerhört jobbigt!

jag är glad över att inte jag varit med om något sådant!
jag har bara varit med om att sälja dom...det tycker jag är tillräckligt jobbigt!
som min shettis, henne hade jag fråna jag var 8 månader tills jag var 11 år..det är inte så himla lätt att sälja dom heller..
men jag tycker det är mky värre att ta bort dom...nu när man säljer dom vet man ju att dom finns kvar på jorden & man kan åka och hälsa på dom, det kan man inte när dom är i himlen.

jag älskar mina allra bästavänner mest av allt!
Bella <3
Caboy <3
Benjamin <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0