svar på frågor :)

lite svar på frågor som vi fått i meilen :)

Målar du dina naglar och använder lösnaglar och så ofta?
asso jag målar mina naglar ibland när jag känner för det..jag älskar att ha röda tånaglar på stranden..love it!
sen brukar jag måla naglarna på händerna med, men inte hela tiden..utan när jag har lust och kommer på det..
lösnaglar använder jag ibland på typ fester, julafton, nyår, kusinträdd osv. annars använder jag inte lösnaglar utan mest till firande eller hur man ska säga..

hur brukar ditt ridschema se ut i veckan?
på måndag brukar dom gå lungt om dom tränat i helgen..så då brukar jag bara ta en skritttur barbacka eller så går jag ut och går bara.
på tisdag brukar jag rida ut om jag inte har träning. annars rider jag ut i skogen och travar och galopperar ganska mycket för att dom ska få sträcka ut sig ordentligt.
på onsdag brukar jag pusla i snön, travar mest då med eftersom det är ganska djupt och jobbigt för hästarna, men väldigt nyttigt och bra. så pulsa i snön brukar jag göra minst en gång i veckan :)
sen på torsdag brukar vi oftast åka in till ridhuset och träna dressyr, inte för tränare utan rider när det är uppehåll med lektionerna :) så rider alltså utan tränare.
på fredagar brukar dom antingen vila eller så rider jag i skogen och bara myser och tar det lite lungt fast en travar och galopperar lite så dom får röra på sig ordentligt.
på lördag om jag inte har träning så rider jag oftaste en långtur ut med kompisar, myyyyys! annars tränar jag ju då :)
på söndag brukar jag ibland åka in till ridhuset och kanske ta något skutt eller bara bommar eller dressyr ;) om jag inte tränar då :)
så ser veckorna oftast ut för mina ponnysar, försöker att hålla igång dom så gott jag kan nu inför alla tävlingar, så dom är i god tävlingskondition och pigg & fräsch!

shoppar du ofta hästsaker & kläder och så?
asso jag shoppar ju alltid om jag åker och handlar..
jag älskar att shoppa, fasst det sämsta med det är ju att pengarna tar slut..
men jag älskar att shoppa hästsaker..tycker att man aldrig kan ha för mycket hästsaker.
sen älskar jag att shoppa kläder med, tycker det är kul med nya saker, något jag heller inte tycker man kan få för mycket av..älskar verkligen att shoppa..vill ha hut mycket pengar som hellst så jag kan köpa allt jag vill ha..fasst det blir ju endå inte så roligt..för då har man ju inge roligt man kan spara till som man verkligen vill ha..men jag vill endå ha mycket pengar så jag kan shoppa mycket med! :)

hinner du vara med kompisar ofta efter skolan?
jag är nästan aldrig med kompisar efter skolan.det hinner jag aldrig..för jag vill läghga all tid på ponnysarna nu till tävlingssäsongen..ska lägga ner allt jag kan, älskar verkligen när allt går som man vill med!
så jag är inte alls ofta med kompisar..men på fredagar brukar jag vara med kompisar ibland..fast inte ofta.
all time on my horses! ♥

hur mycket kostade alla dina hästar? alltså Bella, Caboy & Benjamin.
det är något jag inte berättar...dom kostade mycket pengar..nå mer säger jag inte :)

varför sålde du din shettis Lina?
för att vi skulle köpa en till b-ponny och ville lägga all tid på Caboy då, och då tog jag ett jobbigt beslut att låta Lina få komma till någon annan som kan ge henne mer tid än vad jag kunde..ville verkligen lära mig känna Caboy så fort som möjligt..och då hann jag inte med Lina, så då tog jag mitt beslut att sälja henne...jobbigt men så är hästlivet.

har du mycket hästprylar? schabrak, täcken, grimmor, borstar osv.
ja, jag har väl inte lite av något...
får typ inte plats med allt..känns som jag har 100 täcken, schabrak & grimmor..borstar kanske jag har 50stycken..
har väldigt många hästprylar..mer än vad jag behöver..men som sagt man kan aldrig få för mycket saker..så jag köper hur mycket mer saker endå enns fast jag har mycket saker redan..men som sagt jag älskar ju att shoppa & nya saker, så sluta köpa saker kommer jag aldrig göra..;)

vad har du för mobiltelefon?
jag har en vit iphone 4s :)

tack för alla frågor, hoppas ni blev nöjda med svaren! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0