då & nu med Benjamin (: -tidsinställt.

just nu kommer jag berätta om hur det gick i början med Benjamin och hur det är nu :)
kan börja med och säga att det hänt mycket saker!

i början så kände ju varken jag och Benjamin varandra. men nu känner jag att vi hittat varandra mer & mer för varje dag!
visst på uteritterna är han som han är, studsar och blir lite hingstig och töntar sig att han är rädd för allt, men jag är van med det nu, älskar när jag studar och vill iväg, det är så positivt att han vill iväg, det visar mycket på att han mår bra och älskar livet, ♥

i början red jag som en gammal 80 årig tant på han..jag var ju van med Caboys ponnygalopp, och nu när jag rider benjamin så är det stor galopp, men nu är jag van med den stora galoppen och klarar av att sitta ner i galoppen och i hans studsiga trav, nu är inte hans trav studsig nå längre utan nu kan jag sitta ner i den, hans galopp kan jag samla ihop nu med och få han riktigt fin! älskar denna ponny!♥

i början kom vi konstigt på alla hinder, vi kom nära och sprången blev sisådär..men nu kan jag mäta hans galoppsprång mycket mer, jag orkar samla ihop han och få han att ligga kvar och inte bli lång och springa ifrån mig..nu förstår jag verkligen hur man ska rida han :)

jag red som en dressyrryttare mot hindren...drev och drev med rumpan hela tiden..men nu använder jag mest benen som man ska göra mot hindren..känner att jag förändras varja dag med Benjamin, vi  kommer mer och mer närmare varandra och känner verkligen hur mycket vi älskar varandra! ♥

han är inte den lättaste ponnyn på uteritta
jag känner att vi har förändras jätte mycket båda två...vi har blivit ett team..som siktar mot toppen!
utan dig är jag inget..jag älskar dig! ♥


Kommentarer
Postat av: Noomie

Sådär, nu är ni tillagda! Säg till när ni lagt till mig då(:

2012-02-11 @ 21:56:02
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0