lite svar på frågor vi fått i meilen.

fått lite frågor i meilen som jag nu ska svara så utförligt jag kan på :)
om ni tycker jag ska skriva mer utförligt eller tydligare eller nå, så får ni säga till! :)
Tack för frågorna Linda :)

Hur kom det dig att du ville ha en c-ponny & varför blev det just Benjamin?
jo, jag behövde en c-ponny för att jag fyllde 13 och inte fick tävla b-ponny nå längre..så då var det bara att leta en c-ponny.
Varför det blev just Benjamin var att min älskade bästakompis Alva hade blivit väldigt lång på Benjamin och hon skulle sälja han, och den enda som fick köpa han var jag. så jag åkte och provred han två gånger & hoppade undefär 1 meter med han, fastnade för han första gången jag såg han när Alva hade han, han blev verkligen min favorit vid första ögonkastet.
vi bestämde oss för att köpa Benjamin, något jag var grymt glad & stolt över!
han åkte på besiktning och jag var i skolan den dagen..jag var supernervös, tills jag får ett sms av mamma som det står "HAN GICK IGENOM, VI HÄMTAR HAN NÄR DU SLUTAT SKOLAN :D". blev hur glad som hellst, en prins skulle komma till mig, ååh vad stolt jag var! när jag slutade skolan kom mamma och hämtade mig, vi åt hem och åt lite mat & bör om till hästkläder, sen iväg till stallet fixade iordning den tomma boxen och hämtade transporten och drog iväg till hudik och hämtade min lill prins. När vi kom hem till Alva så började mamma med att skriva på lite papper och allt som man gör när man ska köpa häst, medans var jag med Alva, myspys med henne ♥ sen kom vi till den tiden då vi skulle åka hem, vi gick ut till stallet och hämtade den lilla prinsen, lastade in han i transporten och Alva sa hejdå till han och jag pratade med Alva, för jag kände mig så dum mot henne när jag typ tog hennes häst..& att hon skulle vara ledsen för det, men jag sa till henne att hon fick komma vilken dag hon ville och hälsa på han, :) vi åkte iaf hem sen, när vi kom hem var det åskväder, det åskade och blixtra jätte mycket & Benjamin var jätterädd, helt nytt ställe & det åskar och blixtrar, men det gick bra! han fick komma in i sin box och hälsa lite på dom andra hästarna :)
jag är så sjukt stolt just nu att jag valde just han!



vad hette din första häst & när fick du den, hur gammal var du då?
Min första alldelels egna ponny hette Lassas Lina och kallades för Lina, hon var en liten busig shettis som var lika gammal som mig :) jag fick henne av min morfar när jag var åtta månader, precis vilken månad vet jag inte när det var..men jag minns iaf att mamma höll i mig när jag satt på henne och pappa gick och höll i Lina :) sen gick det bara framåt i mitt intresse, något jag är väldigt glad över att jag håller på med än! (:

varför blev du inte brunett den här gången när du färgade håret som du sa?
jag ska nog bli brunett efter sommaren. det tar lång tid för mitt hår att bli blont, och jag vill hellst vara ljus på sommaren, sen när sommaren är slut så ska jag bli brunett :)

hur många gånger i veckan rider, tränar och tävlar du?
jag försöker rida dom 5-6 gånger i veckan, beror på hur kallt det är nu på vintern med.
men jag tränar en helg i månaden för Uffe, alltså då är det markarbete på lördag & banhoppning på söndagar, men funderar på att rida varanan vecka :)
sen rider jag varannan vecka alltså ojämna veckor på tisdagar för Gaby :)
sen så försöker jag rida ut & rida lite dressyr någon dag med & sen promenerar jag med dom också!
eftersom jag tar hand om två hästar vissa dagar och vissa alla tre och vissa bara Benjamin så beror det helt på hur det blir :) för om jag har alla tre brukar jag oftast försöka rida ut på alla, men om det är en veckodag så rider jag lite kortare så jag hinner med alla läxor på kvällen med :) men det är inte alls ofta jag har alla tre, men ibland tar jag Bella & Benjamin och ibland Caboy & Benjamin, beror på vilken häst Mella ska rida :)

vilka bloggar läser du varenda dag?
just nu läser jag inte så många bloggar, men kan ta dom jag läser!
ni får ju gärna tipsa om lite bloggar med!
www.darios.se
www.lundbergamanda.blogg.se
www.fridaastaar.blogg.se
www.alvatrane.blogg.se
www.myponnyworld.blogg.se
www.ellenoembla.blogg.se
www.nellieberntsson.se
www.ponnysanning.se
www.sannaisidorsson.devote.se
www.mittlivmottoppen.blogg.se
www.mollyhaggqvist.blogg.se
www.moagadelius.blogg.se
www.fotolicil.blogg.se
www.nattstad.se/malinnordiin
www.nattstad.se/lisamellert
www.artimida.blogg.se
det är säkert mer bloggar också, som jag inte kommer på just nu..

vad heter alla i din klass?
oj, jobbigt att skriva alla, men nu kommer bara förnamnen.

Jag
Molly
Olina
Linn
Agnes
Ellen
Ida
Amanda
Sanna
Elin
Sofia
Linda
Karin
Pernilla
Ina
Sophie
Evelina
Daniel
Isak
Edvin
Carl-Oskar
Kristoffer
Sebastian
Robbin
Muaz
Charles
Adam
Harald
Markus H
Marcus N
Pontus
Dave
tror det är hela min klass? haha..

vad läser du för språk i skolan om du har det, och varför valde du det?
som jag förstår nu så menar du spanska eller franska?
jag läser iaf spanska :) & varför jag valde det var för att det lät roligare och lättare. och som det går just nu så går det ganska bra, har fått godkänt i alla prov hitills, och det är faktiskt ganska kul, fasst inte när jag inte förstår ett skit och allt går inge bra..sån här dag då allt inte går som man vill..men det händer inte ofta i spanskan, för det går väldigt bra! :)

är du duktig i skolan?
haha, nja. asso jag kan ju om jag vill..men jag är ju en sån här flamsmaja..som flamsar runt överallt.
speciellt på matten, ingen fokus alls..haha. men nu ska vi inte snacka så mycket mer om det eller? ;)

hur många hästar har du just nu?
jag har tre hästar.
Isabella som kallas Bella :) ♥

Stora Twetas Caboy som kallas Caboy & Boysen :) ♥

Benjamin som vi kallar Benjamin med :) ♥


vad är dina mål med Benjamin i år?
tror jag har skrivit något sånt inlägg? men jag skriver det igen :)
nu i början så startar jag en Ld och Lc sen går jag upp i Lc & Lb, sen i slutet av året om det går bra så går jag upp i La :)
tänkte också att jag ska starta en liten dressyrtävling, har inte planerat alls vilken klass, men det kommer jag ju självklart att skriva om jag ska tävla det någon gång ;)
det är mina mål som jag har just nu, men dom kan ju ändras :) men ni kommer ju få veta hur det går för mig, för allt kommer ju upp här på blogge, ofc! ;)

där var alla svar på alla frågor jag fick :)
jätteroligt att ni frågar! älskar när ni skickar in lite saker som ni vill att vi ska svara på i bloggen eller något.
fortsätt med det! :)
puss hej! :*


Kommentarer
Postat av: Alva

♥Benjamin♥

2012-02-05 @ 09:08:08
URL: http://alvatrane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0