Alva Gästbloggar :)

Hejsan svejsan!
Jag heter Alva och är 12 år, jag är Natalies största fán! Närå ;-) Men jag bor några mil utanför hudiksvall och lever ett ganska okuligt liv. Men ni vet Benjamin, Natalies häst? Det var iallafall min förra häst, så då vet ni ju varför han är grymmast. Men nu har jag en b ponny som heter Summer star som jag tävlar i hoppning, fälttävlan och dressyr med. Men jag har även en c ponny som heter FP som jag har haft sen i somras som jag inte har hunnit tävla så mycket på eftersom hon är väldigt grön, men så rider/tävlar jag mammas storhäst Bacardi som jag ska starta 120/130 till sommaren. Men såklart rider jag min syrras bponnysar eftersom hon är sämst på att rida, eller jag rider bara en av dom och han heter Boomerang. Han tävlar jag också dressyr, hoppning och fälttävlan på.  Men nu ska jag berätta om min och Benjamins historia. Det var en gång för länge sen, eller för ett och ett halvt års sen. Då jag bestämde mig för att  gå upp på C ponny. Så då satte jag på datan och gick in på hastnet, sen så ringde vi på tre ponnysar och sen bestämde vi oss för att åka runt i sverige. Men nån dag innan vi skulle åka så hittade jag en C ponny som hetta Benjamin. Så då ringde vi på han också. Och så satte jag mig i bilen och körde iväg, eller mamma körde. Men så provred vi några hästar sen så åkte vi till Benjamin. Och så fort jag satte mig på han så visste jag att han ska jag ha! ( Bara så ni vet så är jag bäst på att skriva sånt här ;-) ) Ja, sen åkte vi hem och bla bla... Men så kom dagen när vi skulle åka och hämta han. Och när jag såg han så lyste han som solen, eller han lyste mer än solen! Men så lastade vi in han och körde hem. Och så gick det nån vecka sen var det tävling. Och i LD var vi felfri och sen villa jag prova LC. Och eftersom han var väldigt grön så fick jag inte göra några omhoppnings svängar men det spelade inte så stor roll eftersom han har vägvinnande galopp! Och så hoppade jag runt på den där lilla pluttbanan och kom tvåa. Sen så gick det nån månas så car vi uppe i LB och han bara flög över hindrena! Och i början på 2011, från att han aldrig hade tävlat så var vi uppe i LA. Men när det gick som allra bäst så tyckte en viss person att jag var alldeles för stor för Benjamin. Och jag blev ju såklart ledsen, men som tur var så letade ju min älskade bästis Natalie en C ponny så då fick hon komma och provrida han. Och vipps så var han såld :-( Men jag får ju träffa han jätte mycke ändå! Men det var min och Benjamins tid, så ha en trevlig kväll alla. Själv så ska jag och Natalie in till hrpk och träna till jul showen.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofia

gud vad fin du är!

2011-12-30 @ 00:52:03
Postat av: Klara

Har du någon blogg? Skulle vara kul att läsa den :)

2011-12-30 @ 00:53:11
Postat av: Molly

Vad duktig du är på att rida alva!



Kramar molly <333333333333333333333333

2011-12-30 @ 00:54:41
URL: http://mollypollyy.blogg.se/
Postat av: Lova

Du er finn

2012-01-01 @ 01:33:43
Postat av: Sara

Fin ponny!

2012-01-01 @ 01:34:35
URL: http://saraloveeee.blogg.se/
Postat av: Moa

Gud vad fina bilder!

Fin blogg också :-D <3

2012-01-01 @ 01:35:20
URL: http://ponnymooaa.devote.se
Postat av: detdu ;-)

Fin blogg!

2012-01-01 @ 01:36:14
URL: http://detdu.blogg.se/
Postat av: Maja

Guuud vad fin blogg! <333333333333333

2012-01-01 @ 01:36:49
URL: http://Majalovana.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0