2011 - mitt tävlingsår.

så här har mitt tävlingsår sett ut. inte så mycket tävlingar eftersom att i början hade jag ingen ponny som jag fick tävla på eftersom jag var 14 och vi hade bara b-ponnysar. det var typ i mitten av sommaren jag köpte Benjamin :)
men såhär har vårat tävlingår sett ut.
Jag & Benjamin startade våran allra första tävling när jag hade haft honom precis en vecka, fick honom på en tisdag, och tisdagen efter var jag på en kvällstävling i Matfors. vet att jag var sjukt nervös, fr hade hunnit hoppat tre gånger och det var dom två gångerna jag provred han och en gång hemma :) men jag visste hur han var, för att min bästavän Alva hade ju honom innan, så egentligen visste jag hur det skulle gå, eller ja inte hur det skulle gå, men hur han var på tävlingsplatsen och så. & han är väldtigt lugn av sig, fasst endå supertaggad ;)
det var iaf omhoppning och svarta hinder och alla mjliga läskiga hinder i Ld;en, men det gick jättebra! bättre än vad jag trodde! en felfri ritt, oh fick gå in på placering :D



vi fortsatte iaf våra hopptävlingar mot meetinget i söderhamn :) alltså söderhamnshoppet :)
där trodde jag att jag klarade av att svänga snäva svängar...men de visade sig..
I ld;en så blev det en felfri ritt :)
rosett & plankett :)
I Lc;en så chansade jag som sagt, och han stannade till men jag klämde över han stillastående, och det slutade precis utanför placering. min vanliga otur då..

Dagen efter så gick allt bra i Ld;en, en felfri runda blev det :)
Men i Lc;en så skulle jag chansa ordentligt eftersom att det gick dagen efter, men nu gjorde jag ännu mer..och då han jag inte räta upp han, så då blev de ett stopp, eller inte ett stopp precis..utan allt var mitt fel. så ni ska inte tro att han är en ponny som stannar. för det är han inte, han hoppar allt! precis allt!
men efter den gången så tränade vi stenhårt på mina svängar, och nu i slutet har det visat sig. stora framsteg!


sen åkte vi på ett meeting i dalarna, folkärna hette de :)
första dagen så tävlade jag Ld, och det gick superbra! en svart, rosa rosett :)
Lc, så slutade jag med precis utanfr placering. och jag kan säga att jag hade fortfarande inte lärt känna benjamin jättestora galopp, så red som en gammal kratta. jag menar det. såg såå mobbat ut..tänker absolut inte visa er filmen..
andra dagen så startade jag bara Lc, fr Ld fanns inte.
& det gick ännu jättebra!
felfri ritt! och typ tredje utanför placering :)
sen så åkte vi till söderhamn igen, för söderhamn och ringnäs hade gjort en tävling tillsamman :)
& då fick jag rosett i Ld :)
& i Lc, så tror jag att jag blev typ två utanfr placering?:)
sedan drog vi till rengsjö. & där började jag ta placeringarna mina.
köpte ju såklart mitt tur schabrak. & då gick allt.

turschabraket.
där tävlade jag Lc & Lc+5 :)
I Lc;en så knep jag tredejeplaceringen! sjukt glad var jag!
& i Lc + 5, så höll jag in han för länge, så då blev det ett ner. men helt och hållet mitt fel!
men sjukt nöjd över in prins då! :)

sen drog vi till delsbo, & tur schabraket var självklart på!
startade först Ld, och trodde det var placeringar för det var omhoppning, så jag tog det på allvar & körde på. men alla som var felfri fick gå in på prisutdelning och få rosett, plankett & ett ljus. & sen ett ärevarv på de. & det fick jag, för jag & Benjamin gjorde en felfri runda!

sen i Lc;en, så var det på liv eller död, tänkte iaf så..
i omhoppningen stressade jag upp han helt fr mkt, annars hade det lätt varit en seger!
men då river jag ett hinder i omhoppningen...
men kommer endå på en andraplats :D

sen drog vi till sista tävlingen på året..det var Ockelbo.
& det var inomhus, och det sägs att Benjamin inte tycker om att tävla inomhus, jag tycker han blir lite seg och så när jag tränar inomhus..men denna gång var det inte Benjami jag hade med mig..
det var en vild och galen ponny ;)
på framridningen stog vi mest på bakbenen, men gjorde så gott det gick!
gick iaf in på banan inför Ld,en, kände vekrligen hur pigg han var.
det var lite skräckhinder med, så gjorde så gott jag kunde.
kände hur taggad han var mot hindren, kunde inte enns ta i munnen, utan han fixade avstånden själv ;)
men gick iaf felfritt :D
sjukt glad!
(ingen bild men kommer senare.)
I Lc,en, så kändes han lite lugnare men endå sjukt taggad.
jag startade först & Jag visste att jag inte hade en enda chans till att vinna.
men jag tog det lugnt och så :)
men det kändes superbra!
& det slutde med en seger! :D
sjuuuuukt glad blev jag!
(ingen bild men kommer senare)
vilka ponnysar jag haft genom mina tider..men det är inte slut än!


mina fina tre hjärtan <3

Kommentarer
Postat av: Amanda L

Bra skrivet :D

Riktigt bra tävlingsår för dig och Be´njamin ju ;)

Grattis till alla placeringar och vinster :D<33333

2011-12-16 @ 12:16:31
URL: http://lundbergamanda.blogg.se/
Postat av: Sara

Riktigt fina ponnyer! :)

2011-12-17 @ 22:07:41
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0